
באחד ממפגשי הנטוורקינג שהתארחתי בהם, בכניסה ניגש אלי אדם לבוש ברישול וברך לשלום. עניתי שלום מנומס והמשכתי פנימה להכיר משתתפים נוספים, הנראות שלו לא עוררה בי רצון לנסות לפתח שיחה...
בהמשך הערב כשאר הגיע תורו להציג את עצמו ולספר על העסק שלו פתאום עמד מולי אדם שהותיר רושם שונה לגמרי. הדברים שאמר, הברק בעיניים גרמו לתדמית הראשונית להעלם ואותו אדם שחלפתי על פניו קודם כאילו לא היה, גרם לי לרצות ולהקשיב לו. הוא נשמע מקצועי, אמין ומאוד חביב. אנשים שהיו ליידי הביעו את הפתעתם מהפער בין הרושם הראשוני לבין האדם שעומד מולם כעת. בהפסקה נגשו אליו אנשים ובקשו ממנו כרטיס ביקור.
ביום יום, לקוחות פוטנציאליים רבים פוגשים את העסק שלנו קודם כל דרך העיניים. המיתוג הויזואלי של העסק הוא הדבר הראשון שיראו. אם העיצוב הגרפי יראה כמו הבגדים של אותו בעל עסק מהנטוורקינג הם ימשיכו בדרכם ולא יתעכבו לקרוא את התכנים ולהבין באמת איך אתם יכולים לעזור להם או למה הם רוצים דוקא את השירות/מוצר שלכם.
בנטוורקינג גם אם לא התרשמנו מייד, אנחנו נשארים במפגש ומבנה המפגש מאפשר הזדמנויות לתקשורת נוספת, לחיבור. בחיים זה לא עובד ככה.
בחיים שלא כמו נטוורקינג אם לא הצלחנו ״לתפוס״ את העיין, לעורר עיניין, לשדר תדמית שתדבר אל הקהל המיועד, אם נתפסנו כעסק לא רציני/איכותי/מקצועי, אם לא עוררנו את הרגשות שרצינו לעורר אצל הקהל אליו אנו רוצים להגיע הוא פשוט ילך. העיצוב הגרפי, השפה הגרפית של המיתוג, של החומרים השיווקיים יוצרים לו תדמית בדיוק כמו הבגדים של אותו אדם, אם הם עשויים בצורה מרשולת, לא מקצועית, אם חסכתם ויצרתם משהו רק כדי שיהיה לכם... הלקוח הפוטנציאלי אליו פניתם יקבל מכם תדמית של עסק לא רציני כזה שלא משקיע בעצמו.
אם אותו איש היה פוגש אותי ואת מי שהיה איתי במקום אחר, היינו ממשיכים בדרכנו ונראה שלא היתה לו הזדמנות לתקן את הרושם שיצר ולשווק את העסק שלו.
אם מוצרי השיווק שלכם לא ישדרו תדמית של עסק רציני, מקצועי... כזה שמשקיע בעצמו הלקוח הפוטנציאלי שלכם יעבבור הלאה, לאתר הבא, לדף הפייסבוק הבא... אם תפספסו את ההזדמנות לגרום לו לקרוא את התכנים שלכם, להבין למה הוא צריך אתכם או לפחות לעורר בו עיניין כדי שיפנה אלכם, אז פספסתם הזדמנות לבצע שיחת מכירה, פספסתם לקוח. ברוב המקרים לא תהיה לכם הזדמנות שניה ואם כן... תצטרכו כנראה לעבוד קשה על מנת להגיע שוב אל אותו אדם ולנסות לתקן את הרושם שיצרתם.
אoם אין לכם עדיין מיתוג ו/או שפה גרפית או אם אתם לא בטוחים
שהמיתוג והחומרים השיווקיים שלכם מייצגים אתכם נכון
אתם מוזמנים לפנות אלי ולהתייעץ
בטלפון: 054-2400388
רונית ברק
סטודיו רונית - מיתוג ועיצוב מסרים שיווקיים
Comments