• רונית ברק | סטודיו רונית

שיווק דיגיטלי


עיצוב אתר לצלמת שרי אופק
כלים שיווקיים - ניוזלטר

מאז שהקורונה נכנסה לחיינו יש בעלי עסקים שחשים שלא ניתן לשווק את העסק, שנמנע מהם להפגש עם לקוחות, להכיר קהלים חדשים ושבכלל לקוחות לא ממהרים קנות.

אז כן, המציאות שלנו השתנתה, רוב הזמן קשה לפגוש אנשים פנים אל פנים ויש תקופות שאנחנו בסגר וזה בכלל בלתי אפשרי, השיווק המודפס הפך ללא רלוונטי כמעט בכלל, אבל זה לא באמת אומר שלא ניתן לשווק, להגיע לקהלים חדשים ולהמשיך לשמור על קשר עם לקוחות וקהלים קיימים.


המציאות השתנתה ואנחנו צריכים לעשות שינוי במחשבה ובהרגלים שלנו אבל לא לעצור את מעגל העשייה ואת הפעילות העסקית. חשוב להבין מה הכלים שיש לנו, באיזה כלים אנחנו יכולים להמשיך להשתמש ואיזה כלים לא, חשוב ללמוד לצאת מהמקום המוכר לנו, להכיר, להתנסות וללמוד כלים שיווקיים שאנחנו לא מכירים או שלא התנסנו בהם עד עכשיו.


הריחוק החברתי יצר מצב בו השיווק הדיגיטלי הפך לערוצי התקשורת העיקריים שלנו ולאופציה הכמעט בלעדית ליצירת קשרים עסקיים חדשים ושימור מערכת יחסים עם לקוחות קיימים.

השיווק הדיגיטלי מכיל בתוכו כלים שונים, חלקם נועדו לחשיפה ולהנעה לפעולה, כלים אחרים מאפשרים לנו להשאר בתודעה וקיימים כלים באמצעותם אנחנו יכולים ליצור אינטרקציה ישירה כתובה או מצולמת, אינטרקציה מיידית - רכישת ידע כתוב או קיום מפגשים קבוצתיים ופגישות היכרות ועבודה, סדנאות והרצאות.


שיווק דיגיטלי

השיווק הדיגיטלי מתקיים באמצעות כלים שונים דרך האינטרנט.

קיימים כלים שבעלי עסקים יכלים לנהל באופן עצמאי וקיימים כלים שקיים בהם צורך להעזר בבעלי מקצוע באופן מלא או במטרה שייצרו בסיס טכני, תוכן ותבנית עיצובית ובהמשך יוכל בעל העסק להמשיך לעדכן אותם באופן עצמאי.

כבעלי עסקים עומדים לרשותינו מגוון כלים שיווקיים. על מנת שניתן יהיה לבחור את הכלים הנכונים לעסק, חשוב שכל בעל עסק ידע להכיר מה שיותר כלים, להתנסות בכלים שונים כדי שיוכל להבין מה נכון לו יותר, באיזה כלים קל לו יותר לעשות שימוש ומה מביא יותר תועלת לעסק ולמטרות שלו.

חשוב להבין שפעמים רבות הקהל שנחשף אלינו באמצעות השיווק הדיגיטלי נחשף אלינו לראשונה מבלי שהיתה היכרות מוקדמת ולכן חשוב להיות מדויקים ככול שניתן בבחירות שלנו, במסרים שנבחר להעביר ובנראות שמייצגת אותנו.

העיצוב הגרפי שהקהל שלנו יפגוש יהווה את קבלת הפנים הראשונה וישפיע באופן מיידי על הדעה הראשונה שיגבש עלינו. פעמים רבת יהיה זה העיצוב שיקבע את התפיסה שלו אותנו, התדמית שתווצר ואת הבחירה האם לעצור ולקרוא את התכנים הכתובים או לעבור לעסק הבא. בסופו של דבר ישפיע על יצירת לידים.


כלים שיווקיים דיגיטליים

קיימים כלים שיווקיים שמטרתם להגיע לקהלים חדשים לצורך סגירת עסקה מיידית או ליצירת קהל פוטנציאלי שיעקוב אחרי התכנים שלנו באופן שוטף. קיימים כלים שמטרתם לשמור על מערכת יחסים רציפה עם עם לקוחות וקהל עוקב שקיימים כבר.

אחד היתרונות המשמעותיים שיש לשיווק הדיגיטלי ביחס ללים השיווקיים המודפסים הוא השילוב בין תכנים כתובים ומעוצבים לבין סרטונים ועיצובים דינאמיים.

השיווק הדיגיטלי פותח לנו דלת רחבה לקהלים חדשים בשל העובדה שהוא מאפשר לנו להגיע לקהלים רחוקים בארץ ובחו״ל שלא יכולנו להגיע אליהם במפגשים של פנים מול פנים.


פייסבוק - רשת חברתית אשר נותנת לנו כלים שונים לשיווק העסק. פייסבוק מאפשרת לנו חשיפה ויצירת דיאלוג במספר כלים - דף עסקי, עמוד אישי, קבוצות, פרסום ממומן... המפתח להתנהלות נכונה בפייסבוק נמצא ביכולת ההבחנה בין שיווק מכירתי - מסחרי לשיווק אותנטי - אישי. ניתן להשתמש בפייסבוק ככלי מכירה אבל כוכה החשוב של פייסבוק היא בהיותה רשת חברתית אשר הופכת אותה לכלי המאפשר לנו יצירת חיבורים אישיים ופיתוח מערכות יחסים על בסיס אישי ועסקי, שיתוף בידע ונתינת ערך. שילוב של תכנים אישיים ועסקיים הן במימד הכתוב והן במימד הויזואלי הכולל שימוש בצילומים אישיים אותנטיים.


בלוג - בלוג הוא במה אינטרנטית ליצירת תכנים כתובים וויזואליים המיועדים קהל שבוחר לעקוב אחרי התכנים שלנו באופן רציף. הוא מעין יומן עסקי בו כותב הבלוג משתף בידע, ברעיונות, במחשבות, בסיפורים, חוויות...

קיימים אתרים יעודיים ליצירת בלוג או שניתן לשלב בלוג בתוך האתר של העסק.


דף נחיתה - דף דיגיטלי שמגיעים אליו ממקור דיגיטלי אחר (דרך פרסום בגוגל, בפייסבוק, קישור מאתר או מייל...).

לפני יצירת דף נחיתה חשוב להגדיר בברור הת המטרה עבורה הוא נועד, מה נרצה שיקרה. חשוב שלדף הנחיתה תהיה מטרה אחת ושהוא יניע לפעולה. באמצעות דף נחיתה ניתן לשווק שירות/מוצר ספציפיים להניע לרכישה, לשווק מדריך, אירוע כמו הרצאה, הרשמה לניוזלטר....

דף נחיתה הוא כלי יעיל ליצירת רשימת תפוצה לשיווק בדרכים נוספות כגון ניוזלטר, ע״י השארת פרטים ואישור לשליחת מיילים וחומרים שיווקיים.


נוזלטר - הניוזלטר הוא מיין עיתון דיגיטלי אשר מאפשר שמירת קשר רציף עם קהל שעוקב אחרינו מתוך בחירה. הוא מאפשר לתת ידע רציף על שירותים, פעילות עסקית, טיפים.... הוא נשלח בתדירות קבועה ועוזר לנו להשאר בתודעה או ליצור הנעה לפעולה מיידית.


אתר - קיימים סוגים שונים של אתרים, יש אתרים הבנויים על דף אחד וקיימים אתרים של מספר רחב של דפים, קיימים אתרים שמציגים מידע ובונים תדמית וקיימים אתרים שבנוסף לכך מאפשרים רכישת מוצר או שירות ישירות דרך האתר, יש אתרים שהם חנות אינטרנטי של עסק אחד ויש שמרכזים בתוכם קהל של מוכרים או נותני שירותים המשתייכים לקטגוריה מסוימת, יש אתרים שהם סוג של מדריך או מקור מידע...

האתר מאפשר לנו כבעלי עסקים, להציג את כל המידע הרלוונטי על העסק תוך בניית תדמית עסקית. מנוסף הוא מאפשר לנו ליצור הנעה לפעולה בדף יעודי או הנעה לפעולה משתנה בהתאם לתוכן וליעוד של דף ספציפי כמו - רכישה, הרשמה להדרכה, קבלת מידע....

האתר מאפשר לנו לנהל את התכנים שלנו באופן רציף - לשנות, תקן, לערוך ולהוסיף ובכך להשאר עדכניים וחדשניים.

חשוב לזכור שפעמים רבות האתר מהווה את המפפגש הראשוני בין בעל העסק ללקוח הפוטנציאלי ולכן, ככול שישקף אתכם ואת העסק בצורה ממוקדת, אותנטית, רחבה ומעודכנת - ככול שישקף אתכם ואת העסק בצורה ברורה ואמינה ויתן למבקר בו את המידע החשוב לו, יגדל הסיקוי שהוא יפנה אליכם לקבלת מידע נוסף, ההצעת מחיר, הזמנה או יבצע רכישה ישירה באתרים יעודיים.


ערוצי וידאו כמו זום - מאפשרים לנו לנהל תקשורת ויזואלית חיה עם קהל - יצירת שיח באמצעות מצלמה וקול . ערוצי וידאו מאפשרים לנו לשלב בפגישות היכרות/עבודה מצגות וסרטונים. הם מהווים במה לקיום הרצאות, הדרכות וסדנאות באינטרנט וכיום בזמן הסגר הוא הדבר הקרוב ביותר למפגשים אישיים.


יוטיוב - ניתן לפתוח ערוץ יוטיוב בו אנו מנהלים תקשורת רציפה עם קהל עוקב באמצעות העלאה ואחסן של סרטונים. ניתן לצרף קישור לסרטונים בערוצי שיווק אחרים כגון פייסבוק, אתרים, דפי נחיתה....


דיוור ישיר - ניתן להפיץ באמצעות המייל או מערכות דיוור חומרים שיווקיים כמו דפי מידע, ניוזלטר, דפי חברה, פליירים דיגיטליים.... לקהל ממוקד.

חשוב מאוד להקפיד לא לעבור על חוק הספאם.


רשתות חברתיות - בנוסף לפייסבוק קיימות רשתות חברתיות נוספות כמו אינסטגרם ולינקדאין שלכל אחת אופי שונה וכל אחת פונה לקהל שונה. חשוב ללמוד את אופי הקהל והכלים שהמערכת נותנת ולעשות בהם שימוש בצורה נכונה ויעילה.


גוגל - בנוסף להיותו כמנוע חיפוש, גוגל מאפשר לנו לעשות שימוש בכלים שונים אשר יוצרים חשיפה לעסק.

כאשר אנ מבצעים חיפוש בגוגל, אנו נחשפים למודעות אשר עולות בזמן חיפוס כפרסומות בין האתרים שגוגל מאתר עבורינו.

בנוסף גוגל מאפשר לנו ליצור קמפיינים ולהעלות באנרים מסוגים שונים, יש את גוגל מודעות, גוגל לעסק שלי ועוד....


לסיכום

בין אם העסק שלכם נמצא בתקופה טוב ואתפ מלאים בעבודה ובין אם מדובר בתקופה מאתגרת כמו ההתמודדות עם הקורונה או קושי אישי, אל תוותרו על שיווק העסק שלכם. קיימות דרכים רבות ושונות להמשיך לשמור על קשר עם קהלים קיימים או להגיע לקהלים חדשים. חשוב להקפיד ולשמור על מערכת יחסים עם לקוחות וקהל עוקב ולהמשיך לנסות ליצור קהלים חדשים.

במידה והשיווק הדיגיטלי זר לכם, אני ממליצה לכם להתייעץ ולקבל עזרה מבעל מקצוע שזו ההתמחות שלהם.

קיימים כלים רבים בהם תוכלו לעשות שימוש ללא עלות בכוחות עצמכם - הזמן והנסיון יהפכו אתכם למקצועיים יותר ותצליחו להפיק תועלת רבה יותר מהכלים הנכונים לכם.


אם לא תגידו, איך ידעו?

תקפידו תמיד לספר לעולם שאתם כאן, מה יש לכם לתת ואיך אתם יכולים לעזור לאנשים. תנו למי שפוגש אתכם במרחב האינטרנטי סיבה להבין שאתם יכולים לתת מענה לצורך שלו בין אם מדובר בכאב ובין אם מדובר ברצון להתקדם ולהתפתח.

הגדרות - תקפידו תמיד להגדיר את מטרת השיווק ורק לאחר מכן תבחרו את הכלי הנכון לכם, את המילים והעיצוב. ואל תשכחו להגדיר מי הקהל שלכם ומה הצורך שלו.

תנו ערך - תנו לאנשים ידע וכלים שיאפשרו להם להבין שאתם אנשי המקצוע הנכונים להם, תנו להם אפשרות להכיר אתכם כדי שיוכלו לבחור בכם מתוך חיבור אישי.


הזמנה אישית שלי אליכם



ותזכרו תמיד, ניתן להפוך את הלימון ללימונדה... אבל לא חייבים, אפשר לעוד המון דברים נוספים.


אתם מוזמנים לפנות אלי ולהתייעץ או לצורך קבלת הצעת מחיר

שיחת ייעוץ טלפונית ללא עלות וללא התחייבות 054-2400388

ronitbrk@gmail.com

או לחצו ומלאו את טופס ה צור קשר >>

רונית ברק

סטודיו רונית - מיתוג ועיצוב מסרים שיווקיים


9 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול