top of page
  • תמונת הסופר/תרונית ברק | סטודיו רונית

לשווק בלי התנגדויות בימי המלחמה ובכלל


עיצוב אתר לצלמת שרי אופק
מה הפרדיגמה שמנהלת רבים מבעלי העסקים בשיווק העסק , איך ניתן לשנות אותה בקלות ואיך ניתן להשתמש בסיפורים כמנוף שיווקי.

מאז שהתחילה המלחמה רבים מבעלי העסקים מרגישים שזה לא הזמן לשוו עולים פוסטים רבים עם המסר״זה לא זמן לשווק״, ״לא נעים לי לשווק עכשיו עכשיו״, לא בא לי לשווק״...

יש ביננו בעלי עסקים שמרגישים שזה לא הזמן לשווק שלא מתאים/נכון עכשיו לשווק ויש שחוששים ממה יגידו...

בעסקים כמו בתחומים אחרים בחיים אנחנו פועלים ומגיבים מתוך דפוסי חשיבה ואמונות שמנהלים אותנו ומשפיעים על ההחלטות והבחירות שלנו. גם הקושי לשווק ברוב המקרים יושב על פרדיגמה שמנהלת רבים מאיתנו בכל השנה גם בלי קשר למלחמה.


רגע לפני שנתקדם אני משתפת אתכם במקרה שקרה לי לא מזמן.

נכנסתי לחנות ספורט במטרה לרכוש לעצמי זוג נעלי ספורט אחרי שהנעליים שלי עשו את שלהן.

אל תתבלבלו, זה לא בגלל שהרבתי בשעות ספורט, אלא סתם כי הנעליים הפכו לנעלי הליכה יום יומית :) .

רק התקרבתי לאזור הנעליים וניגש אלי אחד המוכרים והציע לעזור לי, הודתי לו ועניתי שאני אשמח להסתכל לבד והבטחתי שכאשר אצטרך עזרה אפנה אליו.

המוכר: בכל זאת שיתף אותי שיש מבצע על הזוג השני.

אני: הודתי על המידע, ושוב ביקשתי זמן לעצמי ולנעליים כדי שאוכל להתרשם ושוב הבטחתי לחזור אליו אם יהיה צורך

המוכר: המשיך בכל זאת להציע לי עזרה

אני: עזרת לי עם המידע על המבצע, תודה. אבל עכשיו אני ממש אשמח לחפש לבד.

המוכר: בכל זאת ממשיך להמליץ

אני: עדין בנימוס, מבקשת שוב רגע עם עצמי ועם הנעליים, אם לא יהיה בינו קליק איך נתקדם...?

המוכר מתרחק קצת.

אני: ברגע של תקווה... צועקת בלב, יש... הצליח לי.

מחשבה שהתנפצה במהרה... אני לוקחת ליד את אחת הנעליים להתרשם

ו... מי שוב לידי קרוב קרוב? המוכר שלנו

המוכר: ממש, אבל ממש ממליץ לי על...

אני: אוספת את עצמי ויוצאת מהחנות...


אז בואו נחזור לפרדיגמה שמונעת מאיתנו לשווק ונבין שלכל מאיתנו יש בזיכרון את ״המוכר״ ששלו...

״המוכר״ הזה יוצר אצל רבים מאיתנו את התפיסה השיווקית שששיווק = מכירה ומה שיותר מהר, כאן ועכשיו, ששיווק צריך להיות אגרסיבי, לכלול פעולות שדוחפת את הלקוח/קהל שלנו לקנייה.

התפיסה הזו מקשה מאוד על רבים מבעלי העסקים לשווק גם בימים רגילים אבל יותר מכך בימים אלה.

רבים שפועלים מתוך התפיסה הזו פשוט מאבדים קהל שיכול להיות לקוח פוטנציאלי. אנשים בוחרים לא לקרוא את מה שיש להם להציע, לא עוצרים לבדוק אם הם יכולים לעזור להם, לא מקבלים את האופציה לבחור בהם כנותני שירות או במוצר שלהם.


מה כן נכון לעשות?

קודם כל אני ממליצה לאמץ פרדיגמה חדשה. להבין שהמטרה של השיווק היא אכן להוביל ליצירת עסקה/מכירה, אבל חשוב לזכור, שניתן לתקשר עם הקהל, הלקוחות שלנו בדרכין שונות ולא כל פעולה שיווקית צריכה להיות פעולה מכירתית.

חשוב להבין, שאנחנו כבעלי עסקים מנהלים עם הלקוחות שלנו מערכות יחסים ובדיוק כמו בחיים אנחנו צריכים לאפשר למי שעוקב אחרינו לפתח עלינו דעה, מחשבה, רגש לתת לו סיבה לבחור דוקא בנו.

הבחירות שלנו בחיים נעשות לפני הכל מתוך רגש ורק מעט מאוד מהחלטות שלנו מונעות מרציונאלית.

לכן חשוב שתאפשרו לאנשים להרגיש שיש להם סיבה לבחור בכם. תנו להם סיבות שיגרמו להם לבחור בכם.


לפעמים אנשים בוחרים בנו מתוך הזדהות, פעמים אחרות מתוך אמונה שאנחנו אלו שנעזור להם ולפעמים פשוט, מתוך חיבור אישי ואמון. לפעמים אנחנו בוחרים לא את הכי טוב, אלא דוקא בזה שהכי נוח לנו איתו, את מי שאנחנו הכי מתחברים אליו.


אז איך עושים את זה?

לפני הכל ממקדים את הנרטיב של העסק שלכם, חשוב לגבש דף מסרים שיהווה את הבסיס השיווקי שלכם. בוחרים באיזה מסר להתמקד ומספרים לעולם, מספרים איך אתם יכולים לעזור לאנשים.

הדרך המוצלחת ביותר להעברת מסרים היא באמצעות סיפורים.

חשוב לפני כל סיפור להבין מה המסר, מה המטרה, מה אתם רוצים שיקרה, שיבינו...

סיפורים עוזרים לשיווק שלנו מסיבות שונות.

- סיפורים יוצרים עיניין, מסקרנים ומושכים אנשים להקשיב/לקרוא ולמה שיש לנו להגיד.

- סיפורים מאפשרים לאנשים להפתח למסרים,להתחבר ולהזדהות, יוצרים אמון...

- סיפורים נצרבים בזיכרון.


ההמלצה שלי אליכם - גבשו רשימת מסרים עקבית שתלווה אתכם בתהליכי השיווק ותתמוך בנרטיב שלכם - ככה מתנהלים מותגים. תחשבו מה הלקוח שלכם, צריך, רוצה, ממה הוא חושש, איזה פרדיגמות יש לו ותאפשרו לו להבין לבד למה הוא בוחר דוקא בכם.


כשיהיה לכם דף מסרים עקבי, שיהיה חלק מהזהות העסקית שלכם המסרים שלכם יצרבו בתודעה שלכם והסיפורים כבר יצופו מעצמם, מהיום יום, משאלות של אחרים, משיחות... בכל מקום - כשמשהו נמצא בתודעה שלנו המוח שלנו עושה לבד הקשרים גם בלי מאמץ.


איך המציאות של היום מתחברת לתפיסה השיווקית אותה הצגתי?

שתפו אנשים ברגשות שלכם, בהתלבטויות, על הקשיים שלכם בימים אלה ושתפו איך אתם בוחרים להתמודד, ספרו איך אתם בוחרים לעזור לעצמכם, לעזור לאחרים, איך אתם מנהלים סיטואציות, איך קמים מיום קשה.... תכתבו כך שיוכלו ללמוד עליכם משהו, שהסיפור ישקף אתכם, שיוכלו ללמוד על הערכים שלכם, על ארגז הכלים שלכם, איך אתם פותרים בעיות, איך אתם עם אחרים.... תנו לאנשים להתחבר אליכם ותזכרו, עסקים אנחנו עושים קודם כל עם אנשים.


שיבואו ימים טובים יותר על כולנו



 

אתם מוזמנים לפנות אלי ולהתייעץ או לצורך קבלת הצעת מחיר

שיחת ייעוץ טלפונית ללא עלות וללא התחייבות 054-2400388

רונית ברק

סטודיו רונית - מיתוג ועיצוב מסרים שיווקיים

 

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page