top of page
  • תמונת הסופר/תרונית ברק | סטודיו רונית

שיווק - 5 טיפים של כן ולא בימי המלחמה ובכלל


עיצוב אתר לצלמת שרי אופק
2 נקודות מבט הפוכות לחשיבה והתנהלות שיווקית

מאז ה 7 לאוקטובר רבים מבעלי העסקים עצרו כל פעילות עסקית ו/או שיווקית. חלק מתוך בחירה עבור האחרים המציאות כפתה עליהם לעצור. אנשים עצרומתוך תחושה שהם פחות רלוונטיים כרגע, אצל רבים אחרים ניתן לשמוע ״לא נעים לי״ או לפחות זו ההוויה בה הם נמצאיםישנם בעלי עסקים שהמייל, הטלפון... לא מביאים איתם פניות של לקוחות, ורובנו פשוט מצאנו את עצמינו מבולבלים.... ויש מי שבוחר לעצור כדי להתקדם - לעצור מתוך הבנה שהמציאות השתנתה אבל עם נבין ששינויים, מוצרים חדשים, מהלכים שיווקיים חדשים יוכלו לעזור לעסק להתקדם גם אם בדרך אחרת.

מציאות כמו זו שנכפתה עלינו נותנת לנו הזדמנות לעצור למקד, לבחון את העסק מנקודות מבט נוספות ושונות מאלו שאנחנו רגילים אליהן ולחשוב על רעיונות חדשים, לפתח שירותים או מוצרים חדשים שיתאימו לתקופה, לבחור איזה מה הכלים ומה הדרך שנכונים לנו כעת... ובעיקר, בעיקר לבחור מה נכון עבורינו ומה עבור העסק...


המצב כעת אכן מורכב, אבל מטבע הדברים ברור ששזה עניין של זמן עד שהשגרה תחזור, אצל חלקנו העסק וסדר היום יראו כפי שהיו, אצל אחרים ילבשו פנים, יסגלו הרגלים אחרים ויהיה מי שיצליח להתפתח ולצמוח למרות או מתוך הכאב.

אם נהיה כנים, נראה שניתן כבר לזהות אצל חלק מהעסקים התאוששות, ניתן לראות עסקים שחדלו לעבוד בתחילת המלחמה חוזרים בהדרגה או בתפוקה מלאה לעבודה. יש כאלו שכבר השכילו להמציא את עצמם מחדש.


חשוב לזכור, ששיווק הוא כלי שמוביל למכירה, סגירת עסקה אבל לא חייב להיות כלי שמכוון לעסקה כאן ועכשיו.

שיווק הוא כלי שיוצר ומעצב תודעה, כלי באמצעותו אנו יכולים לתת ערך ולתת לקהל העוקב להכיר אותנו ולהתחבר. שיווק, הוא כמו זרעים שאנחנו זורעים חלקם ינבטו מיד, אחרים יבשילו ויצמיחו פירות בטווח ארוך יותר.

ולכן, ההמלצה שלי אליכם תמשיכו לשווק באופן קבוע- צרו תכנים שיווקיים, כלים שיווקיים חדשים בין אם העסק שלכם פעיל ובין אם הוא מושבת.


עסקים שיקפידו לשמור על רצף שיווקי נכון גם בימים שהעסק בעציר או ירידה, למעשה ימשיכו לזרוע זרעים, וכשהמציאות תחזור ותייצר תנועה עסקית ימצאו את עצמם צעד קדימה לפני אלו שנמנעים מלשווק כעת וממתינים למציאות שתשתנה כדי לחזור ולשווק. עסקים ששומרים על רצף שיווקי יזכו להנות מהפירות מוקדם יותר.

רצף שיווקי חשוב ונכון גם במציאות הפוכה, כשהעסק פורח ובתפוקה מלאה. אנחנו אף פעם לא יודעים מתי תבוא ירידה ומתי נהיה בקושי ואם נתחיל לשווק רק אז יקח זמן יותר עד שהזרעים שלנו ינבטו.


אני רוצה במאמר הזה לתת לכם 5 טיפים לשיווק, כל אחד מהם עם 2 נקודות מבט שונות, של כן ושל לא.


1. שיווק מתוך לחץ

בעלי עסקים רבים מונעים בשיווק היום מתוך לחץ. גם בחיים וגם בעסקים, כשאנחנו פועלים מתוך לחץ, הסביבה מרגישה את הלחץ שבו אנו נמצעים ומניע אותנו. בעסקים אצל רבים נקלטים מסרים של חולשה, חוסר מקצועיות והן מגיבים לתכנים השיווקיים שלנו ואלינו בהתאם.

ריבוי תכנים יעשוי ליצור תחושה של מחנק ולהרתיע את הקהל שלנו מלקרוא אותם.

אז מה כן?

ההמלצה שלי אליכם - צרו תכנים במינונים שיאפשרו לאחרים להכיל אותם. תכנים שיווקיים שידברו אל הצורך של הלקוחות שאתם רוצים שיגיעו אליכם אל מול הפתרון שאתם מציעים להם והדרך בה תתנו להם מענה. לבעלי עסקים שמכירים את הקהל שעוקב אחריהם ואת ההרגלים שלו יהיה יותר קל לקבוע את המינונים. מי שלא יודע יכול לחשוב על התחושות שלו מול משווקים אחרים, יכול להיות קשוב לדיונים בפייסבוק ושיח של אחרים או פשוט, כמו דברים אחרים לפעול לפי האינטואיציה ולראות מה ואיך עובד לו.

תאפשרו לאנשים לצרוך את התכנים שלכם, להיות קשובים למסרים שלכם ולהפוך ללקוחות מתוך התחברות אליכם ובחירה.


2. שיווק והנעה לעסקה

כמו שכבר כתבתי אצל בעלי עסקים רבים, שיווק נתפס כפעולה שצריכה ליצור עסקה באופן מיידי. לכן הם מנסים להלחיץ את הקהל שעוקב אחריהם לסגור עסקה בהמשך ישיר לפעולה השיווקית שלהם. אנשים לא אוהבים שמלחיצים אותם, אומרים להם מה הם חייבים.... פעולות שמלחיצות לסגירת עסקה יכולות ליצור פעולה הפוכה ולהברי את הקהל שלכם.

אז מה כן?

אני ממליצה לכם לבחור בגישה ששיווק הוא פעולה שמניעה למכירה אבל לא תמיד צריכה למכור ברגע נתון, ששיווק זה זרעים שאתם זורעים, יש זרעים שינבטו ויצמחו מיד אחרים במרחק של זמן. תקפידו ליצור תכנים שיוצרים תודעה, שנותנים ערך, שמדברים לצורך של הלקוח ומסבירים לו איך תוכלו לעזור לו. תתנו לקהל שלכם סיבה להתחבר אליכם ולהאמין שאתם יכולים לעזור לו.

התקופה המאגרת בה אנו נמצאים, מספקת לנו בעלי העסקים הזדמנויות לגעת ברגשות, בצרכים של הקהל שלנו, ליצור תכנים שיוצרים חיבור והזדהות, שמאפשרים להתקרב אלינו כאנשים.


3. לא כל צורך הוא כאב

רבים מבעלי העסקים, אנשי השיווק שאני פוגשת פונים לכאב של הלקוח, הם יוצאים מתוך נקודת חשיבה שהצורך של הלקוחות שלהם נובע מתוך כאב בלבד. אז אני רוצה להציג לכם נקודת מבט נוספת, צורך של לקוחות, של אנשים יכול להיות גם צורך חיובי, אפילו שמח. צורך של התפתחות, של חוויה, צורך ליצור לעלות לשלב הבא אחרי הצלחה...

בתקופה בה אנו נמצאים היום, רבים מהלקוחות שלנו, מהקהל העוקב חווים תחושות של מצוקה, פחד, אפילו חרד. רבים מבעלי העסקים, בין אם פונים לעסקים ובין אם לקהל פרטי יכולים לתת מענה לתחושות האלה.

אם בחרתם בתכנים השיווקיים שלכם לגעת בכאב, אני ממליצה לכם, לא ללחוץ יותר מידי על הכאב במטרה ליצור פחד. שיווק מיתוך פחד יכול לגרום לתוצאה הפוכה ולגרום לקהל שנחשף לתכנים השיווקיים שלכם להירתע, להסגר. אנשים לא אוהבים להתמודד עם הבפחים שלהם, להציף אותם ולכן בוחרים להמנע ממציאת פתרון.

אז מה כן?

דברו על הפחד של הקהל שלכם כמו שנוגעים בכאב פיזי, תוך המנעות מהפעלת לחץ והגברת הכאב, מבלי לגרום סבל או מבוכה מיותרים. צרו תכנים שמדברים על הצורך ואיך אתם יודעים, יכולים לתת לו מענה, איך אתם יכולים לשפר את מצבו של הלקוח, איך אתם יכולים לעזור לו לא להגיע לסיטואציות כואבות ומסובכות יותר.

סיפורים כמו תמיד יכולים ליצור קשב, חיבור, הזדהות ואך אמון. ספרו על מקרים בהם הצלחתם לתת מענה לקושי או מצוקה, תגרמו לקהל שלכם להזדהות, להתחהר אליכם, להאמין שאתם יכולים לסייע לו ולרצות שתעזרו גם לו.

שתפו בתגובות של לקוחות אליכם.


4. השווא לאחרים

בחיים האישיח וגם בעסקים פעמים רבות אנחנו מוצאים את עצמנו חושבים ומדברים מתוך השוואה לאחרים. מאז ה- 7 לאוקטובר אני פוגשת הרבה מאוד ביקורת ברשתות החברתיות ובכלל, על בעלי עסקים ועל הבחירות השיווקיות שלהם. אנחנו משווים את עצמנו לאחרים במצבים של קבלת החלטות, בדיאלוג שלנו עם עצמנו, מה נכון או אפשרי עבורינו ומה לא, איזה הישגים והצלחות יש לנו בהשווואה לאחרים. אנחנו רוצים להיות כמו...

ההשוואה לאחרים פוגשת אותנו פעמים רבות גם בשיווק. לא פעם בעלי עסקים מעידים על היכולות, התוצאות שלהם בהשוואה לאחרים ומקטינים אחרים ובכך מעצימים את עצמם, את המוצר או השירות שלהם.

הגישה הזו יכולה להיות מכשול בשני היבטים. הראשון, מכשול שלנו בפני עצמינו, ליצור תודעה מגבילה במקום מניעה. השני, ליצור תגובה שלילית אצל הקהל שלנו.

אז מה כן?

הדבר הטוב ביותר להיות אנחנו. תלמדו ותדברו את עצמכם מתוך היכולות והחוזקות שלכם, את הכישורים שלכם, את הערכים והכי חשוב תזכרו, אין עוד אף אחד כמוכם.

כמו בכל מערכת יחסים גם בעסקים אנשים מצפים לדברים שונים - לחוויות, לתהליכים, לדרכים שונות, לא כולם מתחברים לכולם ותמיד יהיה מי שיבחר בכם מתוך חיבור אליכם. תהיו במייטבכם ואל תנסו להדמות לאחרים.

אנשים מתחברים יותר לחיובי. לכן בשיווק שלכם דברו על החוזקות שלכם, תאפשרו לאנשים להבין מה יקבלו מכם, איך אתם יכולים לעזור לצורך שלהם תנו להם לרצות בכם בזכות עצמכם, צרו דיאלוג ממקום חיובי ולא שלילי.


5. ״לא נעים לי״

לא נעים לי לשווק עכשיו, לא נעים לי להיות בהצלחה, לא נעים לי להשתחצן....

הקולות הפנימיים האלה הם כמו שדונים קטנים בתוכינו שנותנים לנו תמיד סיבות ״למה לא״, הם לוחשים לנו במשך השנה כולה אבל היום יותר מתמיד, לא נעים לנו בגלל הכאב והמצוקה של האחרים.

אז איך כן?

חשוב שנייצר לעצמנו תודעה והוויה שמותר לנו להמשיך לחיות, אפילו לשמוח, להתפרנס... אבל חשוב שנדע לבחור את הדרך הנכונה שלא תדרוך על כאבם של אחרים. הרי לא יעזור לאף אחד אם נשב בחוסר מעש, או נאבד את העסק שלנו.

חשוב להבין שלאנשים עדיין יש את אותם צרכים ואף נוצרו צרכים חדשים או שונים לאנשים וכאשר אנחנו נמנעים לשווק אנחנו מונעים מהם לקבל את העזרה שלנו.

אחד השיעורים החשובים שלמדתי כמאמנת, שבחיים צניעות יכולה להוביל אותנו למצב של צנע, להיות בחוסר. אם אנחנו מתנהלים בצניעות, אנחנו מונים מאיתנו את היכולת לתת ביטוי ליכולות שלנו, להצלחות, לתועלת ולמשמעות שאנחנו יכולים לתת ללקוחות שלנו.

כשאנחנו שלמים עם עצמנו, אנחנו לומדים לדבר ולא לצעוק, לשמוח מבלי ליצור רעש והתנגדויות ולפגוע באחר היכולת הזו חשובה גם כבסיס ליצירת תכנים שיוקיים.



שיבואו ימים טובים יותר על כולנו



 

אתם מוזמנים לפנות אלי ולהתייעץ או לצורך קבלת הצעת מחיר

שיחת ייעוץ טלפונית ללא עלות וללא התחייבות 054-2400388


רונית ברק - מיתוג, מיקוד ואימון עסקי

סטודיו רונית - מיתוג ועיצוב מסרים שיווקיים

 

9 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page