מה זה מיתוג?

 

מה זה מיתוג עסקי?

  

כשאנחנו אומרים ״נשיא ישראל״ אנחנו חושבים על ההגדרה התפקיד אבל כשאנחנו אומרים ״שמעון פרס״ או ״רובי ריבלין״ אנחנו כבר רואים את האדם, מכירם את האישיות שלו, יש לנו דעה עליו, אנחנו יודעים מה העולם הערכי שלו, מה תכונות האופי שלו ומה הייחוד שלו... ואז נוצר חיבור רציונאלי וריגשי.
    
    העסק שלך באותו אופן יכול להיות שייך להגדרה כוללת ״מאמן אישי״, ״מעצב פנים״... ויכול להיות מותג עם ״תווית״ שכוללת את מירב המידע שהלקוח הפוטנציאלי שלו צריך על מנת לבחור דוקא בו. המילה ״מותג״ היא חיבור בין המילה ״מוצר״ למילה ״תג״. ככול שניתן יהיה למלא יותר פרטים על המוצר/שירות שלך, ככול שהגדרת הייחוד של העסק שלך יהיו ברורים יותר וממוקדים יותר המידע שיופיע ב״תג״ שלו יהיה רב יותר ויאפשר ללקוח הפוטנציאלי שלך להחליט לבחור דוקא בעסק שלך.
   

    מיתוג עסקי הוא תהליך הכולל הגדרות ברורות המזוהות עם העסק ומעניקות לו זהות עסקית

תכונות ו״אישיות״ ברורים ומציאת הייחוד שלו. ככול שלעסק שלך יהיו מאפיינים ברורים וממוקדים, תכונות אופי וערכים, הגדרת הלקוחות והצרכים שלהם, הכרת המתחרים ומה המיצוב שלו בהשוואה אליהם באיכות, המחיר/ההשקעה/הכמות..., ככול שהוא יספק ויגדיר יותר נתונים, תהיה לו זהות עסקית המשוייכת אליו ותווצר לו תדמית וע״י כך הוא יצור הבטחה.
   
    חשוב שההבטחה שהמיתוג שלך יצור תהיה כזו שהוא יכול לעמוד בה, שתהיה בהלימה עם המציאות. יצירת תדמית גבוהה או נמוכה מידי עשוייה להביא לפניות ואולי גם לעסקה ראשונה אבל אם הלקוח יגיע עם רף ציפיות מסויים ויפגוש מציאות אחרת הוא יהפוך ללקוח מאוכזב ולקוח מאוכזב מסוכן לעסק. לדוגמה שתי חנויות בגדים, אחת מוכרת בגדים באיכות ובעיצוב יוקרתיים לאירועים במחירים גבוהים והשניה חולצות פשוטות ליום יום במחירים זולים. כל אחת מהן צריכה למתג את עצמה בהתאם למחיר, לאיכות ולתועלת שהיא נותנת ולפנות לקהל שהיא עונה על הצרכים שלו וזה נכון לשתי החנויות.
    
    לאחר שלב האיפיון, ההגדרות והמסרים מגיע שלב הכתיבה והעיצוב, כל אחד מהם הוא מקצוע בפני עצמו והם לרוב מתפקדים יחד ומשלימים אחד את השני. העציוב הגרפי הוא הפן הויזואלי של תהליך המיתוג - הוא נותן תרגום ויזואלי להגדרות ולמסרים שהגענו אליהם בשלב הראשון. לרוב מתחילים עם עיצוב לוגו (למידע נוסף לחץ) ולאחר מכן לגיבוש שפה גרפית אחידה שתאפיין את העיצוב של כל החומרים השיווקיים. שפת מותג היא בחירה בפלטת צבעים, מסגרת עיצובית, בחירת פונטים ומאפיינים גרפיים שחוזרים על עצמם בעיצובים השונים. שפת מותג נוצרת לאחר החלטה על קונספט ואסטרטגיה שיווקית. היא הופכת להיות ברורה ומזוהה עם העסק במבט ראשון, כשיזהו שמדובר בה כל חשיפה ויזואלית תגרום למי שהיא רלונטי עבורו לעצור ולקרוא, היא תגרום לעסק שלך להתפס כרציני ותהפוך את הבחירה של הלקוח הפוטנציאלי שלך בעסק שלך לקלה יותר - רק עסק שמשקיע בעצמו ישקיע גם בלקוחות שלו. שפת מותג טובה תגרום למי שרואה את המוצרים הגרפיים המעוצבים שלך לזהות אותם מייד עם העסק שלך. 
    
לאחר מכן בהתאם לצורך ממשיכים לעצב את שאר המוצרים השיווקיים הנוספים - עיצוב כרטיס ביקור, עיצוב אתר, עיצוב עמוד פייסבוק...
  
    כיום כולנו כלקוחות מונעים יותר ממניעים ריגשיים ופחות מהחלטות רציונאליות. העובדה שבעל מקצוע הוא מומחה בתחומו לא מספיקה, הלקוחות מחפשים חוייה, הן אם זו חווית שירות והן אם זה תהליך שיעברו כתוצאה מהשירות או המוצר שלך. פנייה לפן הריגשי תהיה קלה יותר כשיודעים להגדיר את הצורך של הלקוח ולגעת בנקודה הריגשית הכואבת/בצורך שלו ואז ליצור הבטחה שהעסק שלך הוא זה שיכול לתת לו מענה. שילוב בין עיצוב נכון לכותרת או סלוגן מדוייקים ונכונית הם המענה המושלם. תהליך מיתוג עסקי ועיצוב גרפי נכונים יגרמו ללקוחות הפוטנציאליים לתפוס את העסק שלך כרציני, כזה שיכול לתת מענה לצורך שלהם. מוצרים שיווקיים שהעיצוב הגרפי שלהם נוצר כתוצאה מתהליך מיתוג יגדילו את הסיכוי לביצוע עסקה.
 

 סטודיו רונית:עיצוב ובניית האתר

  • Facebook Social Icon

להתייעצות ראשונית

ללא עלות וללא התחייבות