top of page

תהליכי מיתוג ומיקוד עסקי

תהליך מיתוג הוא תהליך היוצר זהות עסקית מוגדרת ומעוצבת, בשפה גרפית אחידה ומבדלת.
תהליך מיתוג מקצועי מתחיל בתהליך מיקוד עסקי המהווה בסיס לייצירת תכנים כתובים ועיצוב גרפי.

מה זה מיתוג?

תמונה של רגליים וכדורגל עם נעליים שונות

חשוב להבין, מיתוג זה לא מה שאתם רוצים להגיד אלא מה שאחרים אומרים עליכם. ​ בדיוק כמו בין אנשים. מה אומרים עליכם מאחורי הגב  :)

מה אנשים מרגישים וחושבים כלפי המותג שלכם. מה דעתם של הלקוחות שחוו אתכם על השריות או המוצר שלכם. איזה רושם אתם משאירים. האם מאמינים לכם או לא. מה אנשים חושבים על עצמם כשהם לקוחות שלכם. מה אחרים חושבים עליהם...

זה לא אומר שאין לכם דרך להשפיע. ככול שתהדהדו את המסרים שלכם. ככול שתופיעו עם ה״בגדים״ שמאפיינים אתכם ברבים - הלוגו והשפה הגרפית שלכם, ככול שתיצרו שיח, תיצרו ציפיות ותעמדו בהם... בסופו של דבר יהיה לזה משקל באיך אנשים תופסים את המותג שלכם. ממש כמו בחיים עצמם.

איך עושים את זה? מתחיים בתהליך מיקוד עסקי וממנו גוזרים את המסרים והזהות העסקית ונותנים לה ביטוי במילים ובשפה של צורות וצבעים - יצוב גרפי. 

מיתוג ופיתוח שפת מותג, איך נעשה את זה?

​​תהליך מיקוד עסקי בגישה אימונית

בסדרת פגישות קצרה (2-4 פגישות) נצא מהמובן מאליו של המקצוע ונתחבר למשמעות שאתם מביאים איתכם לעסק ולתהליכי העבודה. אנחנו נלמד יחד להכיר את הסיפור, את ארגז הכלים ומה אספתם לתרמיל שלכם לאורך השנים. נבחן יחד מה הצורך שלכם ושל הלקוחות שלכם, איזו חוויית לקוח אתם נותנים להם, מה ההתנגדויות, הרגשות והפרדיגמות שמנהלים אותם ואיך ניתן לתת להם מענה במסרים השיווקיים על מנת לייצר קשב.

מתוך אלו יחד אנחנו נגבש את הנרטיב ואת הזהות העסקית של העסק ואת אסטרטגיית המיתוג.

 

התהליך כמו באימון מובנה על התפיסה שאתם יודעים הכי טוב מה אתם רוצים, מכירים את העסק והכישורים שלכם הכי טוב.

התפקיד של שאלות שאלות, לאפשר לכם לקלף שכבות ולהגיע לליבה, למצוא את נקודת החיבור בין הצורך והרגש של הלקוח לחוזקות ולתשוקות שלכם. לשקף לכם את מה שאני שומעת ולהלדליק זרקור על המסרים השיווקיים. לרוב זה דברים שאתם יודעים אבל פחות מדברים אותם כי הם עבורכם מובן מאליו. אבל המובן מאליו הזה, זה בדיוק מה שהלקוח שלכם צריך לשמוע מכם. 

בתהליך אני משלבת ניסיון של שנים בתחום המיתוג והעיצוב הגרפי עם כלים מעולם האימון.

אני אשמח לצאת איתכם למסע אל הסיפור שלכם ולתקשר אותו לקהל שלכם במטרה לייצר קשב ולתת לו סיבה להפוך ללקוח.

אז מה דעתכם לעצור כדי להתקדם?

אני אשמח לדבר איתכם  

כבעלי עסקים אנחנו מנהלים מערכות יחסים עם אנשים. הידיעה שאנשים מקבלים החלטות קודם כל מתוך רגש מאפשת לנו לגבש אסטרטגיית מיתוג שמדברת אל הצורך ואל הרגש של הקהל מייצרת הבטחה. תוצרים שיווקיים מעוצבים נכון בשילוב טקסט ממוקד יכולים להשפיע עליהם להאמין שאתם יכולים לתת מענה לצורך שלהם, לייצר חיבור ואמון.

​אני מאוד אוהבת לעצה יפה וכן, הלקוחות שלי שמחים לקבל ממני עיצובים יפים. אבל עיצוב יפה זו לא המטרה, אולי מטרה משנית או כלי בתהליך. העיצוב מבחינתי הוא אחד המרכיבים בתהליך מיתוג ולא המטרה עצמה.

אז מה כן? יצירת זהות עסקית מוגדרת ומעוצבת וקבלת כלים לשיווק ממוקד, ברור ואפקטיבי. גיבוש דף מסרים שיסייע לכם ביצירת תכנים כתובים ולי בעיצוב שיהפוך לכלי שיווקי ויסייע לכם להתקדם למטרות העסקיות שלכם. לפתח עבורכם עיצוב גרפי אותנטי וייחודי שמספר את הסיפור שלכם.

כדי שזה יקרה נתחיל את התהליך בתהליך מיקוד עסקי בגישה אימונית. תהליך בו נלמד את הצורך וההעדפות שלכם. הסיפור והמסרים, יהוו בסיס בפיתוח לוגו ושפת מותג בעיצוב נכון ואפקטיבי ממנו שיותאם לומרים שיווקיים ולמדיות השונות. יצירת נראות שתדבר ותייצר את הרגש הנכון עבור הקהל שלכם תיתן לו סיבה להתחבר אליכם ואל המותג שלכם ולבחור להיות לקוחות.​​​

אז איך זה קורה?

חשיפה
חשיפת התוצרים השיווקיים והתחלת תהליך השיווק.

ביצוע והתאמות
הכנה של התוצרים הגרפיים לשימוש והתאמה למדיות ולמוצרים שיווקיים נוספים לפי הצורך.

פיתוח עיצוב
פיתוח שפת מותג ו/או עיצוב חומרים שיווקיים לקידום החזון העסקי.

אסטרטגיה 
הבנת האסטרטגיה והמסרים ויצירת בסיס לעיצוב הגרפי.

היכרות 
היכרות עם העסק או הארגון, קהל היעד והצורך השיווקי. שיחת היכרות או תהליך מיקוד לפי הצורך.

אז מה אני מציעה לכם?

3  מיתוג מלא – מיקוד ועיצוב

תהליך שמטרתו להבין את הזהות העסקית שלכם ולייצר בהירות שיווקית - להבין מה הצורך של הלקוח ואיפה זה פוגש את הסיפור שלכם ולגבש אסטרטגיית מותג. נתחיל בתהליך מיקוד עסקי, תהליך בו אלמד להכיר אתכם ואאפשר לכם לחזור ולפגוש את העסק שלכם מחדש. יחד נמקד ונדייק את המסרים השיווקיים. תהליךבסופו תקבלו דף מסרים שיהווה בסיס ליצירת תכנים שיווקיים ושפת מותג אותנטית ומבדלת.

מה כולל התהליך?

תהליך מיקוד עסקי בגישה אימונית.

עם מה תצאו בסוף התהליך?

עם התוצרים של תהליך המיקוד העסקי.

עם התוצרים של תהליך המיתוג הויזואלי.

2  מיקוד עסקי בגישה אימונית

תהליך מיקוד עסקי בגישה אימונית לעסקים קטנים תהליך בו נמקד ונדיק את המסרים השיווקיים, ניצור בהירות ובסיס שיווקי לכתיבת תכנים ויצירת חומרים שיווקיים. 

מה כולל התהליך?

סדרת פגישות - 2 עד 4 פגישות זום.

עם מה תצאו בסוף התהליך?

דף מסרים הכולל מסר מוביל ומסרים תומכים. דף מסרים שיהווה בסיס שיווקי לתכנים כתובים ולייצירת כלים שיווקיים מעוצבים.

מסמך סיכום של התהליך הכולל סיכום של המפגשים, דף מסרים והמלצות שיווקיות. בו תוכלו לעזר ליצירת תכנים שיווקיים והרצאות ולשתף אותו עם בעלי מקצוע נוספים כמו כותבי תוכן.

הצעות לסלוגן ו/או תגליין שילווה את הלוגו במידת הצורך.

1  מיתוג ויזואלי

מיתוג ויזואלי שישקף את הערכים והמשמעות שלכם ויצור לעסק שלכם שפת מותג מבדלת. תהליך המתבסס על בריף קיים איתו הגעתם לסטודיו.

 

מה כולל התהליך?

נתחיל בשיחת היכרות ולמידת הצרכים והבקשות שלכם.

תקבלו ממני סקיצות שיתנו שלכל אחת ביטוי ויזואלי שונה לאסטרטגיה ולמסרים שבבריף. יחד נשפר ונדייק את העיצוב. בשלב ראשון נפתח לוגו ולאחר מכן נפתח שפה גרפית שתתאים לכלל המוצרים השיווקיים שלכם.

עם מה תצאו בסוף התהליך?

לוגו וקבצים מותאמים לדפוס ולדיגיטל.

שפת מותג וכלים שיווקיים מעוצבים בהתאם לחבילה שביקשתם.

מסמך מיתוג מסכם של צבעים ופונטים.

רוצים להתקדם עם מיתוג חדש? 
צריכים לדייק מסרים?
רוצים לשפר את התדמית שלכם
אבל לא בטוחים איזה תהליך נכון לכם?
בואו נדבר  :) 

אני אחזור בהקדם

תמונה של תווית

ומה הלקוחות שלי אומרים על התהליך

עינבל לוי מומחית פנסיה ביטוח ופיננסים

וואווו באמת שאין לי מילים לתאר, אני לא חושבת שיש מישהו שעושה תהליך כזה כמו שרונית עושה, היא ממש ישבה איתה שעות על גבי שעות כדי לדייק ולהבין את העסק כך שהלוגו וכל המיתוג באמת "ידבר אותי", האיכפתיות של רונית וההשקעה שלה היא הרבה הרבה מעבר ללוגו, והתוצאה כמובן מצויינת וניכרת לעין, אני באמת ממליצה על רונית מכל הלב, הגעתי מהמלצות ואין ספק שאני ממשיכה להמליץ הלאה, תודה לך רונית על תהליך מדוייק ומקצועי מאין כמוהו !

עינבל לוי
bottom of page