אז מה הסיפור שלי ואיך הוא יעזור לכם?

להיות ממתגת ומעצבת מבחינתי זה קודם כל לדעת לשאול שאלות, להקשיב, לשקף ולמקד ואז לדעת לתרגם את הסיפור והמסרים לשפה של צורות וצבעים ולאזן בין מסר וערך ליצירתיות. התפקיד שלי, ליצור ללקוחות שלי כלים לקידום המטרות העסקיות שלהם.
היי, אני רונית ברק ממתגת, מעצבת גרפית ומאמנת. מאז שאני זוכרת את עצמי היצירה תמיד הייתה נוכחת בחיי - ציור, צילום, עיצוב גרפי שיווקי עיצוב דקורטיבי ושימושי וכתיבה. עולם של צבעים וצורות הוא קסם עבורי. אל הקסם הזה נוסף עולם מרתק לא פחות של שאלת שאלות והתבוננות אל תוך המילים ואל מחשבותיהם של האנשים.
כשהבנתי את חשיבותו של המרכיב האנושי בתהליכי העבודה בכלל והמיתוג בפרט מהר מאוד נשאבתי לתהליכי המיקוד העסקי אותם אני מפתחת כל הזמן. תהליכים שמעניקים לי עיניין וסיפוק מרובים בתהליכי העבודה עם הלקוחות שלי. הם מאפשרים לי להנות מעולם של התבוננות והקשבה לצד עולם של יצירה ויזואלית. ככול שחוויתי יותר תהליכי מיקוד עסקי עם לקוחות הסטודיו, זה רק היה עיניין של זמן עד שהדרך כיוונה אותי לבחור ללמוד גם אימון ולרכוש כלים מקצועיים גם כמאמנת.
הכלים האישיים והמקצועיים שרכשתי בדרך, הערכים והאישיות שלי, יחד עם ניסיון של קרוב ל 30 שנה כמעצבת ומבצעת גרפית, מרכיבים את ארגז הכלים שלי. הכלים האלה מאפשרים לי לעבור עם לקוחות הסטודיו תהליכי עומק, לאפשר להם פרספקטיבה רחבה ומעמיקה על העסק שלהם ואל עצמם ולפתח עבורם תוצרים בעיצוב אותנטי ומבדל. לתת להם כלים להפוך למותגים ולקדם עסקאות ולקוחות חדשים.
אני מאוד אוהבת את העבודה שלי, מבחינתי היא שילוב של מפגש אנושי, דיאלוג והתבוננות עצמית לבין יצירתיות. אני זוכה לעבוד עם אנשים לגעת בחלומות ובפרדיגמות שלהם.
כל פרויקט הוא יציאה למסע משותף בו הלקוחות נותנים לי זכות להיות חלק מההתפתחות העסקית שלהם. אני מביאה איתי לתהליך יכולת הקשבה ושאלת שאלות, שותפות לדרך ודיאלוג, גמישות, שקיפות ויצירתיות. כל תוצר סופי של תהליך הוא תוצאה של עבודה משותפת וחיפוש האיזון בין רצון לצורך. הלקוחות שלי מקבלים בסוף כל תהליך כלים לקידום המטרות העסקיות שלהם, בין אם מדובר בכלים מעוצבים ובין אם בהגדרות ויצירת דף מסרים.
הפרויקט המשמעותי הותיק ביותר שלי מסטודיו בו עבדתי בתחילת הדרך, הוא מיתוג גבינות מחלבות השומרון ופיתוח שפת מותג, לפני יותר מ- 20 שנה ועדיין ניתן לראות אותו על המדפים.
מאז שהקמתי את הסטודיו, אני עובדת עם לקוחות קטנים ועם חברות וארגונים. בין הלקוחות שבחרו לעבוד עם הסטודיו: משרד הכלכלה, חברת פורום טכנולגיות הנדסיות, חברת פלאנט-דיטק ועסקים מתחומים שונים כמו ביטוח ופיננסים, אימון וטיפול, במה ותקשורת ועוד...
הכל מתחיל באנשים

מיתוג בגישה אימונית
ההבנה שהכל מתחיל באנשים ושאנשים מנוהלים ע״י רגשות, הובילה אותי לגבש תהליך מיתוג בגישה אימונית. תהליך שמטרתו לייצר מיקוד ובהירות ולהניח יסודות ליצירת תכנים שיווקיים, כתיבת ופיתוח מיתוג ויזואלי. תהליך מיקוד עסקי, אליו אני מגיעה כמו אל חדר האימון, מתוך הבנה שהלקוחות שלי יודעים על העסק, על עצמם ועל הלקוחות שלהם הכי טוב. אני מגיעה לשאול שאלות, להקשיב ולשקף. לאפשר להם נקודות מבט נוספות, מעמיקות כאלו שיקחו את המובן מאליו שלהם, את החוזקות האישיות והמקצועיות ויתחברו אותם לצורך ומשמעות שהלקוחות שלהם מחפשים.
הנקודה הזו היא זו שמייצרת בהירות שיווקית. מכתיבה את המסרים השיווקיים והטון העיצובי. ממנה יוצרים תכנים שיווקיים כתובים ומעוצבים שידברו אל הלקוח. השיווק הופך להיות קל יותר, ממוקד וברור.
מאז שהקמתי את הסטודיו עבדתי עם עסקים רבים בשלבים שונים. חלקם עוד לפני הצעד הראשון ואחרים כבר אחרי ניסיון של שנים עם מוניטין מכובד וניסיון רב. בכל המקרים פגשתי אנשים. אנשים עם חלומות, עם סימני שאלה, עם סימני קריאה, כאלו שיודעים בדיוק מה הם רוצים וכאלו שמבקשים הכוונה. אנשים בשלבי התפתחות שונים.
למדתי להתבונן לפני הכל על האדם ולהבין שתמיד נמצאים שם רגשות. הבנתי שהייחוד של העסק תמיד מתחיל באדם, באישיות ובסיפור שלו.ה. החיבור בין הסיפור לצורך של הלקוחות, הוא הבסיס לגיבוש המסרים השיווקיים ולעיצוב הגרפי.
בין אם מדובר בתהליך מיתוג ובין אם מדובר בפיתוח אתר או יצירת כלים שיווקיים אחרים לדפוס או לדיגיטל, אני תמיד אתחיל בשיח קצר להיכרות ראשונית איתכם. הצעד הבא בכל תהליך עבודה הוא הבנת הצורך, קהל היעד ודיוק המסר ורק אז אני אגש לעיצוב.
ארגז הכלים שלי

הדבר הראשון שאני מביאה איתי לכל תהליך זו המון אהבה למקצוע שכולל גם עיצוב ויצירתיות וגם תקשורת עם האנשים - לדעת לשאול את השאלות הנכונות, להקשיב ולשקף להם את מה שהם אומרים ולא ממש מקשיבים. אני מתחילה כל תהליך עם סקרנות לגבי התהליך - כל תהליך הוא עולם ומלואו ואין תהליך אחד שדומה לשני כי תמיד אני פוגשת אדם אחר שמגיע עם סיפור שונה. אני מרגישה זכות גדולה לעבוד במקצוע שמאפשר לי לשלב כישורים ומיומנויות שונות.
עיצוב וביצוע גרפי - ֿאת הסטודיו פתחתי לאחר ניסיון של למעלה מ 20 שנה כמעצבת ומבצעת גרפית. עבדתי כמעצבת עצמאית לסירוגין ובהתמחותי בסטודיואים ובמחלקות קדם דפוס של משרדי הפרסום המובילים בארץ. עבודה עם מעצבים אחרים חשפה בפני גישות וסגנונות שונים, תהליכי חשיבה ופיתוח פרויקטים, חשפה אותי לעסקים ממגוון רחב של תחומים.
אני נעזרת מהכלים הטכניים שצברתי בשילוב מיומנויות עיצוב שיחד מאפשרים לי להתחיל ולסיים פרויקטים בלי הפתעות לא רצויות במעבר מרעיון ועיצוב לביצוע והפקת דפוס או פיתוח דיגיטלי.
למדתי עיצוב תקשורת חזותית באסכולה ועברתי קורסים שונים על תכנות גרפיות ואימון למדתי במכללת יוזמות. אבל הבית ספר הכי טוב שלי זה הזמן, הניסיון והשיעורים שהלקוחות שלי והדרך למדו אותי.
ציור וראייה אמנותית - לאורך השנים ציירתי על בד במגוון סגנונות והשתתפתי במס׳ תערוכות קבוצתיות. אני מצלמת כתחביב בעיקר את הרחוב וכל מה שבו. את הראייה האמנותית אני מביאה איתי אל תהליכי המיתוג והעיצוב הגרפי. הכלים מעולם האמנות מאפשרים לי נקודות מבט וכלים ליצירת לוגואים ייחודיים אותם אני יוצרת ומאיירת עבור הלקוחות. הראייה האמנותית מאפשרת לי לראות את השלם ואת מרכיביו, לפרק ולהרכיב מחדש.
כלים אימוניים ובראשם היכולת לשאול שאלות - לאחר שהבנתי שבאופן אינטואיטיבי שאני משתמשת בתהליך העבודה בגישה ובכלים אימוניים ובנוסף קיבלתי תגובות מלקוחות שבתחושה שלהם חוו תהליך אימוני, הלכתי ללמוד אימון - אימון אישי, אימון עסקי ואימון למערכות יחסים במכללת יוזמות. בסופו של דבר, הכל מתחיל במערכות יחסים. מערכות יחסים עם לקוחות, שותפים לדרך ולפני הכל... עם עצמנו.
לימודי האימון איפשרו לי לדייק ולפתח את תהליך המיקוד העסקי אותו אני עוברת עם לקוחות הסטודיו. במידת הצורך אני משלבת שיחות אימון ממוקדות לשחרור חסמים ושינוי פרדיגמות בתהליך.
שותפים לדרך - בתהליכי העבודה השונים חשוב לי לתת ללקוחות שלי את הטוב ביותר ולכן אני שמחה לשתף פעולה עם בעלי מקצוע משלימים שיכולים לתת מענה ללקוחות שלי כחלק מהתהליך. בפרויקטים שתפגשו באתר קיימים טקסטים שנכתבו ע״י כותבי תוכן, תמונות וסרטונים שצולמו ונערכו ע״י צלמים מקצועיים, האתרים שאני מעצבת נבנים ע״י מתכנת ומומחה נגישות. אני תמד שמחה להפנות את הלקוחות שלי לאנשי מקצוע שהם שותפים לדרך שלי ולהכיר שותפים חדשים.