top of page
  • תמונת הסופר/תרונית ברק | סטודיו רונית

מיתג ומיקוד עסקי - בין אימון לייעוץ


עיצוב אתר לצלמת שרי אופק
ואני שאלתי אותה - מה את באמת רוצה?

כשהיא הגיעה אלי לתהליך מיתוג ועיצוב גרפי, היא הגדירה את הקהל שהיא רוצה שיגיע אליה בצורה ממוקדת, אבל מעבר ל״כותרת״ שנתנה לעצמה אני שמעתי מסרים ששידרו משהו חזק ומשמעותי יותר.

כמו כל תהליך מיתוג, גם איתה הרבה לפני העיצוב הגרפי, השלב הראשון היה תהליך מיקוד עסקי. לאורך הפגישות בין המילים אני שמעתי שהתשוקה שלה נמצאת במקום אחר - בקהלים אחרים ולא בקהל עליו דיברה.

כבר בתשובות לשאלון ששלחתי לה כצעד ראשון בתהליך המיקוד סימנתי לי סימן שאלה גדול לבדוק איתה אם אכן הקהל אותו הגדירה, הוא באמת הקהל איתו היא רוצה לעבוד.

במהלך הפגישות שלנו שאלתי אותה מה הסיבה שהיא בחרה באותו הקהל. התשובה שלה היתה...

״היועצת העסקית שלי אמרה לי שלקהל הזה יש צורך גדול בשירות שלי ואני אוכל להרוויח יותר אם אתמקד בו״.


בשלב הזה ביקשתי ממנה לחזור אל החלום שלה, אל מה שהניע אותה לצאת לדרך החדשה, להתחבר ל״למה״ ול״מה״ שלה. למה יצאה לדרך? למה בחרה לצאת לעצמעות? למה דוקא המקצוע הזה?

מה הן באמת התשוקות שמניעות אותה? מה מניע אותה יותר, מה משפיע יותר על הבחירות שלה, שיקולים כלכליים או יותר מענה לרצון/צורך/תשוקה? או במילים אחרות מה מזין את הבערה שבה...


השאלות שלי עצרו אותה לחשיבה והביא אותה להבנה כי השיקולים של היועצת העסקית שלה נבעו רק את מ״שורת הרווח״, לי היה חשוב לגרום לה להתחבר אל עצמה, אל הרצונות שלה, אל התשוקות שלה - אל מה שהיא באמת רוצה.

רובנו לא באמת יכולים לדבר את עצמינו ממקום שאנחנו לא מחוברים אליו, בטח לא לשכנע אחרים במה שאנחנו לא מאמינים בו/מחוברים אליו. יכול להיות שעם הזמן היתה מצליחה למלא את היומן ולהגדיל את שורת הרווח, אבל אני בטוחה שהתשוקות שלה לא היו מתממשות ומשם לבעל עסק קשה להתנהל בצורה יעילה לאורך זמן.

היום, אני רואה את התשוקה שלה בתכנים שהיא מעלה, בשיחות השיווקיות שלה וכן גם בעיניים שלה.

המסרים שלה עוברים בצורה ממוקדת ויוצרים אמינות, אנשים מתחברים אליה ואליהם מגיע אליה הקהל שהיא רוצה לעבוד איתו ואנשים יודעים את מי להפנות אליה.


הלקוחה שלי בהחלט עושה את צעדיה הראשונים בלהיות מותג - קיימת הלימה מלאה בין ה״אני״ העסקי אותו הצליחה להגדיר מתוך החיבור לעצמה, לתשוקות ולמטרות שלה לבין הדרך בה אנשים מבינים ומגדירים אותה.

באף רגע בתהליך לא אמרתי לה מה נכון לה, תהליך המיקוד אותו אני עוברת עם הלקוחות שלי נעשה בגישה אימונית - התפיסה היא שהלקוחות שלי יודעים הכי טוב מה הם רוצים ומה נכון להם, התפקיד שלי בתליך לאפשר להם לעשות את הבחירה הנכונה להם ולא להגיד להם מה נכון להם.

המטרה שלי לחבר אותם לחלומות שלהם, לתשוקות, לארגז הכלים, לדבר שמדליק את הבערה הפנימית שלהם ומה ישמור עליה....

ואתם, מה מדליק את הבערה שלכם? איפה התשוקות שלכם פוגשות את העסק שלכם, את הקהל שלכם?


תהליך מיתוג עסקי זה לא רק ״לעצב יפה״. תהליך מיתוג מקצועי יוצר לעסק זהות עסקית קודם כל בהגדרות ובמסרים המילוליים ורק לאחר מכן בעיצוב הגרפי.

תהליך העיצוב הוא תרגום ויזואלי לתהליך המיקוד העסקי.


 

אתם מוזמנים לפנות אלי ולהתייעץ או לצורך קבלת הצעת מחיר

שיחת ייעוץ טלפונית ללא עלות וללא התחייבות 054-2400388

רונית ברק

סטודיו רונית - מיתוג ועיצוב מסרים שיווקיים

 

19 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page