כמה טיפים לעבודה עם צלם כחלק מיצירת כלים שיווקיים לעסק.
זו לא האמנות זה הצורך השיווקי פעמים רבות במהלך תהליך עבודה עם לקוחות הסטודיו אני משתפת פעולה עם צלמים. המטרה של שיתוף הפעולה, היא יצירת מענה לצורך שיווקי של לקוח כשהתוצאה היא עיצוב גרפי הכולל את הצילום. התפקיד של הצילום הוא מתן ביטוי למסר, רעיון ו/או יצירת תדמית לעסק והוא חייב להתאים ליעדים והצרכים של העיצוב בגרפי.
פעמים רבות קרה לי שקבלתי צילומים נפלאים ברמה הויזואלית, אבל לא יכולתי לעשות בהם שימוש מאחר וההחלטות של הצלם לא לקחו בחשבון או לא התייחסו לצורך של העיצוב הגרפי או לפורמט בו הם אמורים להשתלב.
קיים הרבה מקום ליצירתיות ויכולת אמנותית של הצלם, אבל חשוב שהיא תשאר בתוך המסגרת השיווקית ותתן מענה לצורך של המעצב ולצרכים השיווקיים.
הצילום ככלי שיווקי
כמי שמיתוג ועיצוב גרפי הם המקצוע שלה, ברור לי שהעיצוב הוא כלי בתהליך שמטרתו להעביר מסרים שיווקיים תדמיתיים ולא המטרה עצמה. חשוב שגם צלמים שלוקחים חלק בתהליך יבינו שהאמנות שלהם אינה המטרה של הצילום, אלא הצורך של העיצוב ונתינת מענה לצורך השיווקי, והיכולת להתאים את הצילום למדיה ולמידות עבורם נועדו. הצילום הוא חלק מהכלים בהם עושה שימוש הסטודיו לעיצוב בתהליך גיבוש השפה הגרפית ויצירת כלים שיווקיים. לכן, חשוב יצור צילומים שיתאימו לצורך עבורם נועדו ויעשה שימוש בכישרון וביצירתיות שלו בתיאום עם המעצב ולא יציב אותם כמטרה. להרגיש דוגמנים ליום אחד
אחת המטרות עבורן נועדו צילמים היא, יצירת תדמית לבעל העסק ולעסק ולכן המטרה היא לא לגרום לכם להראות דוגמנים אלא ליצור אותנטיות, ללת ביטוי לאישיות שלכם, לעולמכם המקצועי, להגיד עליכם משהו כבעלי מקצוע, כאנשים.
אז נכון, לפעמים זה גורם לכם להרגיש כמו דוגמנים ליום אחד. אבל חשוב שתזכרו, שישיבה על כיסא בסטודיו של הצלם יפים - מאופרים ולבושים היא חסרת תועלת. היא עד תמונת פרופיל או משהו שעונה על צורך או חוויה אישית. חשוב שתהיה בצילום אמירה, מענה שיווקי.
טיפים לעבודה עם צלמים - הניסיון שלי למד אותי ש...
פגישה מקדימה - חשוב להגדיר מראש מה הן המטרות של הצילום, איזה מסרים הוא צריך להעביר. חשוב להפגש או לפחות לנהל שיחה עם הצלם מראש, על מנת ליצור תיאום ציפיות, להגדיר את מטרת הצילום, להחליט על מקום הצילום, לבושש, איפור, חפצים, כלים משלימים, יצירת אווירה...
שיתוף פעולה - מרכיב חשוב בהשגת המטרה וביצירת תהליך שיוביל לתוצאה שתשרת את הלקוח, הוא שיתוף פעולה ותקשורת בין הצלם למעצב הגרפי איתו אתם עובדים. חשוב לזכו שהעיצוב הגרפי הוא כלי שיווקי והצילום מהווה חלק ממנו. המטרה, ליצור צילום אשישתלב בבעיצוב כחלק מהתהליך השיווקי, שיהיה חלק מהשפה הגרפית ויתן מענה לצורך של המעצב ולא להיות פרויקט לתיק העבודות של הצלם.
דיאלוג בין הסטודיו לעיצוב לבין הצלם והסברמלווה בסקיצות, יכולים למנוע בעיות בהמשך ויעזרו לכם לקבל את המענה הנכון והשלם ביותר עבורכם.
התמחות - צילום מזון, צילום מוצר, צילום סטודיו, צילום תדמית, צילום חוץ, צילום אדריכלי... כל אחד אחד מהתחומים דורש התמחות וציוד נלווה מתאים. כל אחד דורש כישורים שונים. כל אחד מתחומי הצילום דורש הבנה, ידע, נקודת מבט ומיומנות שונה. לכן, על מנת לקבל את התוצאה הטובה ביותר עבורכם, חשוב לבחור צלם שמתמחה בתחום אותו אתם צריכים.
הגדרות לפני בחירת מקום הצילום - חשוב להגדיר מראש מה מטרת הצילום ומה המקום הכי נכון לכם להצטלם בו על מנת ליצור אותנטיות. קיים הבדל מהותי בין צילום סטודיו או צילום במרחב האישי שלכם - בקליניקה/במשקד/בסטודיו/במספרה... במקום בו אתם עובדים. צילום בסביבה הטבעית שלכם יתן לכם תוצאות שונות לגמרי מצילום סטודיו או צילום במרחב פתוח. לכן כשהמטרה תוגדר מראש בליווי הסטודיו לעיצוב תוכלו להגיע להחלטה הנכונה עבורכם.
מאפרת - בין אם אתם מתאפרים לבד ובין אם בחרתם להעזר בשירותיה של מאפרת, תדאגו שהאיפור לא יכלול גם את הבגדים שלכם... ג׳קט שחור עם אבקת פודרה לא באמת יוסיף לתדמית שלכם...
מדיה שיווקית - חשוב מאוד להגדיר את המוצרים השיווקיים בהם צריך הצילום להשתלב. חשוב לדעת מראש האם יש צוך בפורמט אורך או רוחב או גם וגם, האם הצילום מיועד לדפוס או לדיגיטל, האם מדובר בהדפסות קטנות או בהדפסות פורמט רחב כמו שילוט, ביתנים בתערוכות,.... לכולם יש צרכים ומגבלות ודרישות שיש לתת עליהן את הדעת לפני הצילום. חשוב שהצלם יבין את הצורך ויתן לו מענה בבחירת הפריימים ואיכות התמונות. אתם ממש לא רוים להגיע לשלב העיצוב ולהבין שההשקעה שלכם לא יכולה לתת לכם מענה, או שדרוש זמן ותקציב נוסף בהשלמת רקעים, או להתפשר על התוצאה או האיכות .
״הסטודיו יכול לתקן בפוטושופ״ זה לא פתרון להכל! - נכון, לתכנת הפוטושופ יש יכולת לתקן תמונות, להויף רקעים, להשלים פרטים... אבל זה לא באמת כלי קסמים ולא ניתן לתת מענה לכל צורך. חשוב לקחת בחשבון שיש תיקונים שיכולים לקחת זמן רב וזמן שווה כסף, אז אחרי שהשקעתם ביום צילום חבל ליצור עוד הוצאה על דברים שיכלו להמנע אם היו נעשים נכון ואם לקחו בחשבון את כל הצרכים. לעיתים עוד רגע של חשיבה, כיוון תאורה, איפור או עוד אופציה של פריים יפתרו את הבעיה.
אז איך בוחרים צלם? תיק עבודות - לצלם מקצועי יש תיק עבודות / אתר שניתן להתרשם מהם. חשוב להתרשם מהיכולת הטכנית של הצלם, לראות שאתם מתחברים לעבודות שלו, אם לא, חבל לצאת לדרך. המלצות - בקשו המלצות מלקוחות שעבדו איתו, תתיעצו עם המעצב הגרפי שלכם. אם הסטודיו עיצוב איתו אתם עובדים עובדים באופן קבוע עם צלם מסויים שווה לקול לעבוד איתו כי יש להם כבר ניסיון בעבודה משותפת ותקשורת טובה בינהם שתשרת את התוצאה הסופית.
חיבור אישי - כל חיבור עם אנשים הוא מערכת יחסים ולו לרגע, איזו מערכת יחסים אתם יכולים לנהל עם הצלם/ת? האם יכולה להיות פתיחות, תחושה של נוחות, האם הצלם יכול לעזור לכם להרגיש נוח מול העדשה? להפעיל אתכם? לעזור לכם לבנות סיפור?
חשוב שתפגשו או תדברו עם הצלם כדי ראות אם אתם מרגישים נוח לעבוד איתו, לעמוד מול העדשה... אם לא נוח לכם עם הצלם אין סיכוי שתצאו טוב בצילומים - העדשה לא משקרת.
חשוב לזכור
הצילום הוא עוד כלי בתהליך - תפקידו של הצלם לתת מענה לצרכים השיווקיים שלכם. והיכולת האמנותית שלו, היא כלי להשגת המטרה ולא המטרה עצמה.
בעבודה בסטודיו אני מאמינה מאוד בשיווק אותנטי ותמיד יכולה להמליץ ללקוחות על צלמים שיכולים ללוות אותם בתהליך בהתאם לצורך
בהצלחה :) אתם מוזמנים לפנות אלי ולהתייעץ
שיחת ייעוץ טלפונית ללא עלות וללא התחייבות 054-2400388
רונית ברק
סטודיו רונית - מיתוג ועיצוב מסרים שיווקיים
Comments