להפוך מכשול להזדמנות שיווקית
- רונית ברק | סטודיו רונית
- 15 ביוני
- זמן קריאה 4 דקות
עודכן: 18 ביוני

להפוך את הלימון שלך ללימונדה
שוב אנחנו צריכים להתמודד עם שגרה שהשתבשה ומשפיעה על ההתנהלות והתכניות שלנו, שוב ימים של מלחמה, ימים של מוגבלות בתנועה ובמפגשים פרונטליים. ימים שמעלים בי זכרונות וקולות פנימיים מתקופת הקורונה. מעלים בי סמני שאלה מחשבות... מאותם הימים. אני נזכרת בשיחה עם חברה ללימודים שאמרה לי ״אני מסרבת לראות דברים טובים במצב״ ואני הצעתי לה להליף את המילים ולחפש הזדמנויות מציאות החדשה.
עד לסגר שהביאה עלינו הקורונה סירבתי במשך שנים ליצור דרך המחשב תקשורת עם לקוחות, לא הייתי מוכנה לשקול ולהתנסות באפשרות לעבור תהליך מיתוג עם לקוחות בלי לפגוש את האנשים ישירות.
אבל אז הגיעה הקורונה ואיתה הסגר הארוך. לא רציתי ולא יכולתי לוותר על עבודה. מפגשי נטוורקינג בהם אני לוקחת חלק לא יכלו להמשיך ולהתקיים בצורה פרונטלית והפכו להתקיים בזום ומשם הדרך לעבודה שוטפת עם לקוחות באמצעות הזום הייתה קצרה.
בחרתי להיפתח לדברים חדשים, להתמודד עם פרדיגמות ותחושות ובחרתי לתת למפגשי עבודה באמצעות הזום הזדמנות. הזום הפך להיות עבורי כלי לגיטימי, למדתי לייצר באמצעותו תקשורת ישירה ופתוחה עם הלקוחות, תקשורת מקרבת ויעילה. למדתי את היתרונות של העבודה עם הלקוחות דרך המחשב - האפשרות לאפשר ללקוחות שלי את הנוחות להיות בסביבתם המוכרת והנוחה להם מבלי לפגוע ביכולת שלי להוביל את התהליך, יכולת לנהל פגישות בשעות שונות של היום ובעיקר הרבה תרומה לניהול הזמן של הלקוחות ושלי.
היה ברור לי שגם בתקופת הסגר יש ללקוחות שלי צורך שאני יודעת לתת לו מענה, לי יש צורך ורצון להמשיך לעבוד ולכן בחרתי להיות בפתיחות ולייצר גמישות שאפשרה לי להמשיך לעבוד בעזרת התנהלות וכלים שאני לא מורגלת אליהם. הגמישות הזו אפשרה לי - וסליחה על הקלישאה - להפוך את הלימון ללימונדה.
חוץ מהזום, עלו ללקוחות שלי צרכים שיווקיים שונים מאלו שהורגלו. לקוחות שהתנהלו לאורך השנה בכנסים ותערוכות לא יכלו עוד, השיווק שלהם הפך להיות דיגיטלי ולא פרונטלי עם כלים שיווקיים מודפסים. הצורך שלהם פגש את הרצון שלי לתת בעבודת הסטודיו משקל גדול יותר ביצירת כלים שיווקיים מעוצבים לפלטפורמות דיגיטליות. התחלתי לעצב ללקוחות מצגות, לקוחות בחרו לשווק באמצעות באנרים, אחרים החליטו שזה הזמן לאתר...
לעיתים השגרה שלנו משתנה בנסיבות שאין תלויות בנו או אינן הבחירה שלנו. אני מדמה את זה לאבן או סלע שנפלו בדרכנו וחוסמים לנו את זרם ודרך התנועה שציפינו לה או התכוננו אליה. במצב כזה ישנן כמה אפשרויות לפיהן נוכל לבחור להתנהל.
יש מצבים בהם נכון לנו לבחון להזיז את האבן או לעבור סביבה ולהמשיך באותו מסלול. אבל לעיתים בין אם מחוסר שליטה על האבן או בחירה לתעל את האנרגיות להתנהלות שונה אנחנו מבינים שיש לנו בחירה ובוחרים אחרת - אנחנו בוחרים לעצור ולהמתין עד שמשהו או מישהו יסיר את המכשול, או בוחרים לעצור למחשבה או מנוחה. אנחנו יכולים לבחור לחפש חלופה, בוחרים להתבונן סביב ולחפש דרכים שונות, מוכרות או שלא, דרכים באמצעותן נוכל להתקדם למטרה שלנו בין אם הן מוכרות לנו ובין אם לא או להתקדם באמצעותן למטרה חדשה.
בימים האחרונים החיים שוב הציבו לנו אבן ואנחנו לא יודעים כמה זמן היא תשאר שם, מה תהייה ההשפעה שלה עלינו כבעלי עסקים או על העסק שלנו, על הלקוחות שלננו והצרכים שלהם....
אז מה אני מציעה?
אני מציעה לכם תעצרו רגע ולהתבונן פנימה והחוצה, תהיו קשובים לעצמכם ותחשבו, תגלו פתיחות ותהיו מוכנים להתגמש לבחור אחרת.
1. אם אתם מרגישים צורך לעצור לכמה ימים, להשקיע בחוזק הפנימי האישי או המשפחתי שלכם זה בסדק. חשוב לנו כאנשים לדעת להגיד ״אני צריך.ה רגע לעצמי״ תגידו קודם לעצמכם ואז לסביבה.
2. מה הלקוחות שלכם צריכים מכם ואיך תוכלו לתת להם מענה.
גם אם דברים מונעים מכם להמשיך באותה הדרך אני מציעה לכם לבחון מה כן יוכל להתקיים - איך תוכלו להגיע אל אותה התוצאה רק בדרך וכלים שונים מאלו אליהם אתם מורגלים.
3. האם המציאות החדשה משפיעה גם על הצורך של הלקוחות שלכם ומעלה צרכים חדשים עבורם?
אולי זה הזמן והמנוע שלכם לפתח או להציע שירות או מוצר חדש.
4. זמן להשקיע בשיווק שלכם, בשיווק בונה תודעה ומעצב תדמית, שיווק אותנטי.
זה הזמן לכתוב תכנים שיווקיים שלא דוחפים או מניעים למכירה מיידית, שיווק שלא מייצר פחד או ״דוחף את האצבע״ לתוך הכאב. אז מה כן? לייצר תכנים שיווקיים ברשתות החברתיות, בבלוג או מאמרים שמאפשרים לקהל וללקוחות שלכם ללמוד להכיר אתכם ולהתחבר אליכם.
לצאת מהמובן מאליו ולהתחבר למשמעות להתחבר לנקודת המבט והצורך של הלקוח ולא דוקא שלכם.
להנגיש את העשייה והתועלת שאתם יכולים לתת ללקוח, למה אתם יכולים לתת לו מענה ואיך. תתיחסו לפרטים שעבורכם הם מובן מאליו אבל הלקוח שלכם שאינו מכיר את התחום שלכם ואין לו את הידע שיש לכם לא באמת מבין.
תבינו מה הרגש שמנהל את הלקוחות ותתחברו אליו, תחשבו מה ימנע מאנשים להם אתם יכולים לתת מענה להפוך להיות לקוחות שלכם ומה דווקא יגרום להם לחפש אתכם ותכתבו בדיוק מההבנה הזו ... תכנים שיתנו מענה לשאלות, לפחד שלהם ולפרדיגמות שמנהלות אותם.
ליצור תכנים שיווקיים שהופכים אתכם לאוטוריטה, שיווק שמנגיש ידע.
צרו תכנים שיווקיים שמשתפים בידע כללי, לידע דרכו תוכלו לתת מענה למציאות העכשיוית ולצורכים הרגילים של הלקוחות שלכם. תנו להם כלים, ידע וטיפים שיהפכו אתכם בעיניהם לאוטוריטה טיפים וידע שחשובים עבורם ומשקפים את הכישורים והידע שלכם.
שתפו בסיפור האישי שלכם.
שתפו סיפורים אישיים שיאפשרו להכיר אתכם, שמלמד משהו עליכם כאנשים וכבעלי מקצוע. תכנים כמו התמודדות עם המצב, הבחירות שלכם, החששות שלכם, כלים שעוזרים לכם, התלבטויות, הצלחות, נפילות...
תייצרו שיח.
צרו תכנים בהם אתם מעלים שאלות ומאפשרים לקהל שלכם להגיב/לענות. תכנים שמאפשרים לשאול אתכם שאלות...
אז איך אתם בוחרים להתקדם ולהפוך את הלימון שלכם ללימונדה?
מה הדבר האחד, הקטן שתוכלו לעשות היום?
אתם מוזמנים לפנות אלי ולהתייעץ
בטלפון: 054-2400388
סטודיו רונית - מיתוג ועיצוב מסרים שיווקיים
מיקוד עסקי ומיתוג בגישה אימונית
Comentários