top of page
  • רונית ברק | סטודיו רונית

מה זה מיתוג? ולמה צריך אותו?

עודכן: 16 במאי 2020


מיתוג
?מה זה מיתוג? ולמה צריך אותו

רבים מבעלי העסקים יוצאים לדרך עם בחירה ללכת אחרי החלום, הם מצוידים ברעיון ומוטיבציה ונדמה להם שהעולם מחכה להם. מעטים עוצרים ושואלים את עצמם מי הלקוח שלהם, איפה הוא נמצא ויותר מכך מה הצורך שלו. בלי להבין מה הצורך של הלקוח שלך יהיה לך קשה להגיע אליו, לדבר אליו בצורה נכונה ולשכנע אותו למה דוקא לך יש את הפתרון המדוייק לו. למה הוא צריך את השירות / מוצר שלך ולמה שיפנה אליך מכל ההצעות והאופציות שעומדות בפניו.

מה זה מיתוג?

העסק שלך הוא כמו מוצר המונח על המדף בחנות. לידו עוד המון מוצרים דומים. לרוב העין של הקונה תעצור על האריזה שהעיצוב הגרפי שלה יבלוט יותר. לאחר מכן הראש שלו יתן מייד פרשנות לכל אריזה, איזה מוצר נראה לו איכותי, איזה נראה לו יקר .... הלקוח, בין אם מתוך מחשבה ובין מתוך התת מודע יושיט את היד למוצר שהאריזה שלו ״תדבר״ אל הצורך ואל הרגש שלו. רק אז הוא יבחר לקרוא מה רשום על התוית - את המידע על המוצר מה הוא מכיל, אם יש לו מאפיינים מיוחדים, מה הכמות, מה המחיר שלו, מה התוקף , איזה מרכיבים הוא כולל... ככל שיהיה יותר מידע על התוית יהיו לקונה יותר נתונים לבחור מה המוצר שיתן לו מענה - למוצר שלך תהיה ״אישיות״ זהות ברורה. העסק שלך הוא מוצר המונח על ״המדף״ של החיים... הוא נמצא על ה״ממדף״ של הרשתות החברתיות, של השלטים, העיתונים, של גוגל... ויש לידו עוד המון ״מוצרים״ דומים.

העיצוב הגרפי הוא האריזה שלו, המיתוג שלך הוא המידע שרשום על התוית שלו.

המילה ״מיתוג״ מורכבת מהמילים מוצר + תג.

תפקידו של העיצוב הגרפי חשוב להבין ולזכור, העיצוב הגרפי הוא כלי שיווקי וככזה הוא חייב להיות נכון ומדויק לעסק שלך, להיות מובנה מסרים ולדבר לצורך של הלקוח. עיצוב גרפי שיעביר את המסרים בצורה מדויקת יגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך לעצור ולקרוא מה שאתה מציע לו בפייסבוק, באתר, בחומרים שיווקיים מודפסים..., הוא יגרום לו להתקשר אליך ולתת לך את ההזדמנות לבצע שיחת מכירה ולשכנע אותו להפוך ללקוח ממשי. הוא יבחר דווקא בעסק שלך אם ירגיש שיש לך את מה שיתן לו את הפתרון לצורך וליכולת שלו, את מה שיתן לו את החוויה הנכונה לו - חווית שירות או תהליך שיעבור איתך. לכן חשוב מאוד ליצור עיצוב גרפי ייחודי ובולט לעין אבל בעיקר מובנה מסרים והגדרות.

ככול שההגדרות יהיו ממוקדות יותר העיצוב הגרפי יהיה נכון ואפקטיבי יותר. עיצוב גרפי שלא יפנה לקהל היעד הנכון, שיצור תדמית לא נכונה, שיבטיח הבטחות ללא הלימה למציאות... שלא יעביר את המסרים הנכונים לא יגיע לקהל הנכון וגרוע מכך יצור ציפיה שתוביל לאכזבה.

לקוח מאוכזב הוא לקוח מסוכן לעסק.

התהליך שלי עם הלקוחות

אני מקפידה לעבור עם הלקוחות שלי תהליך מיתוג שמתחיל עוד לפני שלב הצעת המחיר, כבר בשיחת הטלפון הראשונה אני מבררת האם מדובר בעסק חדש או לא, לקבל רקע ומידע כדי שאוכל לשלוח הצעת מחיר מותאמת לצורך של הלקוח.

לאחר מכן אני יוצאת עם הלקוח לתהליך של הגדרות, הלקוח מקבל שאלון ראשוני כללי בו הוא פוגש, ברוב המקרים בפעם הראשונה בצורה מרוכזת שאלות על העסק, על החיבור שלו לעסק, מה מניע אותו, מה הצורך של הלקוח... מי המתחרים ומה הייחוד שלו בהשוואה אליהם...

לאחר שהלקוח עונה לעצמו על השאלות הוא מגיע מוכן לפגישה דבר שמאפשר להפיק ממנה את המירב, חוסך זמן והופך אותה למדויקת יותר.

חשוב לי להכיר את האדם שמאחורי העסק, אני מאמינה שאנחנו קודם כל עובדים עם אנשים ורק לאחר מכן עם בעלי עסקים ושחלק מהייחוד של העסק, זה האדם שמניע אותו.

מטרת השיחה למקד הגדרות ומסרים, אני יוצאת ממנה עם כלים להתחיל את תהליך העיצוב והלקוח לרוב יוצא עם יכולת לדבר ולשווק את העסק שלו בצורה מדוייקת יותר.

הערך המוסף

היום אנחנו כלקוחות לא מסתפקים בעובדה שהגענו לעסק מקצועי וטוב, אנחנו מחפשים חוויה - חווית שירות או תהליך שנעבור כתוצאה מהשירות / מוצר. ולכן כחלק מתהליך המיתוג אני מחפשת את הערך המוסף שהלקוחות שלי נותנים בעסק שלהם ולא רק להבין את העסק עצמו. הערך המוסף לרוב נותן מענה לחוויה אותה מחפש הלקוח שלהם במודע או שלא במודע.

כשלקוח פונה לקבלת ייעוץ למשכנתא המטרה המיידית היא חסכון כספי, הערך המוסף הוא איכות חיים גם מהעובדה שיוכל לרכוש את הנכס הנכון והמדוייק לו, ליכולת ולצרכים שלו וגם בגלל העובדה שהתנהלות נכונה תאפשר לו כתוצאה מחסכון כספי לנצל את הכסף לשיפור איכות החיים.

צורת ביטוי נוספת לערך המוסף היא מציאת ייחוד לעסק שמבדלת או מבליטה אותו בין המתחרים.

הייחוד יכול להיות בהגדרת קהל היעד, בשירות, בכמות ביחס למחיר, בצורת העבודה, במיקום, בנתינת שירות משלים .....

ארגז הכלים שלי אחרי עבודה של הרבה מאוד שנים במישרדי הפרסום המובילים במחלקות קדם דפוס - עבודת ביצוע מול מעצבים, חשיפה לגישות שונות ורכישת ידע טכני על תוכנות וידע בהבאה לדפוס רכשתי לי ארגז כלים שעוזר לי היום לממש כל רעיון לעיצוב שמבוצע בצורה מקצועית. אל ארגז הכלים שלי נוספים כלים אמנותיים - הרבה מאוד שנים ציירתי על בד, יצירת אמנות מתחילה תמיד ביכולת להתבונן, לפרק ולהרכיב מחדש וכמובן יכולת ציור. את יכולת ההתבוננות והציור אני מביאה איתי אל תהליך המיתוג, אל הדרך שאני עושה עם הלקוח בתהליך המיקוד ואל תהליך העיצוב, בו יכולת הציור שלי מאפשרת לי ליצור לוגואים ייחודיים ומקוריים ולתת לטכניקה תפקיד משמעותי בהעברת המסר.

הלקוחות שלי מסיימים איתי תהליך מיתוג עם כלים שיווקיים המאפשרים להם לדבר בצורה בטוחה על העסק שלהם ועם כלים שיוקיים מעוצבים, שיוצרים להם תדמית נכונה להם, מדברים אל הקהל הנכון ומעבירים את המסרים.

ארגז הכלים שלי מאפשר לי ליצור עיצובים נכונים לעסק עבורו נוצרו ועיצובים מקוריים בעלי נראות בולטת וזכירה.

מוזמנים לפנות אלי להתייעצות ראשונית ללא עלות וללא התחייבות

דרך טופס ״צור קשר״ של האתר

באמצעות המייל: ronitbrk@gmail.com

או בטלפון: 054-2400388

109 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page