top of page
  • רונית ברק | סטודיו רונית

נקודת מבט בדרך למיתוג

עודכן: 16 באפר׳ 2020


מיתוג עסקי
נקודת מבט בדרך למיתוג

רוב האנשים הבוגרים שמביטים על כלב רואים חיה בעלת זנב, אוזנים וארבע רגליים ויודעים שהיא משמיעה נביחות. רואים את השלם, את המוכר והידוע.

כשילד קטן מביט על כלב, הוא נגלה לו עולם חדש עולם מלא פרטים חדשים. הוא מגלה את השערות, מגלה פרווה, רואה את הזנב, הצורה שלו, את התזוזה שלו הילד סורק במבטו את הכלב ונחשף לכל פרט. הילד רואה את השלם ואת מרכיביו.

מרבית בעלי העסקים שאני פוגשת נוהגים לדבר על העסק שלהם מתוך הגדרת המקצוע הניסיון האישי לספר כמה הם מקצועיים. מדברים על המוכר והידוע.

הם שוכחים לעצור ולהביט על הפרטים מה הדבר שהוביל אותם אותם לפתוח את העסק. לא מגדירים את הלקוח ולא נותנים את הדעת על הצורך של הלקוח. בעלי עסקים רבים יוצאים לתהליך מיתוג ושיווק מבלי שהגדירו ומיקדו את התהליך שהם עוברים עם הלקוח. מה החוויה שהלקוח יעבור איתם בתהליך/עם המוצר, מה המאפיינים של המוצר ו/או השירות שלהם.

שוכחים להבין ולהגדיר את עצמם כאדם שעומד מאחורי העסק, לא נותנים את הדעת על העובדה שהם מביא לעסק ניסיון חיים שלם - ניסיון תעסוקתי קודם, תכונות אופי, ערכים, תחומי עיניין....

רבים מהלקוחות שלי מגיעים אלי מבלי שעברו תהליך עם יועץ שיווקי/אסטרטגי.

מאחר והמטרה של תהליך המיתוג להיות כלי שיווקי ולא ״פנים יפות״ לעסק, הגדרת העסק, תהליך המיקוד ואפיון העסק, הגדרת מסרים ויעדים והבנת הלקוח והצורך שלו מהווים את הבסיס העיצובי.

למעשה העיצוב הוא שפה ויזואלית שנותנת ביטוי לתהליך המיקוד.

לכן, אני מקפידה לעבור עם כל לקוח תהליך מיקוד לפני תהליך העיצוב.

עם הניסיון הבנתי שבין אם לקוח מגיע אלי אחרי תהליך ובין אם לא, מפגש אישי איתו ותהליך מיקוד שמשלים או נותן מענה לחוסר חשובים עבורי לגיבוש אסטרטגית מיתוג ויצירת זהות ויזואלית. אני נוהגת לעבור עם הלקוח את התהליך קודם כל, על מנת להכיר את האדם שמאחורי העסק.

כבעלי עסקים קטנים אני מאמינה שבעל העסק הוא הייחוד הראשון והחשוב ביותר של העסק.

בתהליך המיקוד, אני מאפשרת ללקוח שלי להביט מחדש על העסק שלו על עצמו על נקודת החיבור על השלם, לפרק ולהרכיב אותו מחדש בנקודת מבט בוחנת של ילד. לשימחתי, אני מגלה ברוב המקרים, שהצלחתי להאיר דברים שהלקוח שכח אן לא הצליח לראות לבד.

ואחרי...

אחרי אני שואלת ומקשיבה מה הלקוח חווה איתי במטרה לתת לעצמי נקודת מבט נוספת וממנה מחשבה עלי כבעלת מקצוע, על הדרך והתהליך שאני עוברת עם הלקוחות שלי ומה הם קבלו ממני.

מוזמנים לפנות אלי להתייעצות ראשונית ללא עלות וללא התחייבות דרך טופס ״צור קשר״ של האתר באמצעות המייל: ronitbrk@gmail.com או בטלפון: 054-2400388

49 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page